Bir web sitesinin IP adresi nasıl bulunur?

Web sitesinin alan adını biliyorsanız, komut satırından IP adres nasıl bulunur hızlıca bakalım…

Ayşe Demirel Deniz
2 min readMay 9, 2021

Web sitesinin alan adını biliyor IP adresini bilmiyorsanız, öncelikle komut satırını açmamız gerekiyor. Komut satırını açmak için “Windows+R” tuşarına basarak veya arama çubuğuna “Çalıştır” yazıyoruz. Gelen arama ekranına “cmd” yazıyoruz. Komut satırı açıldı değil mi ?

Çalıştır kısmına cmd yazıyoruz. Komut satırını açmanın kısa yolu.
Komut satırı (Command line)

Web sitesinin adresini bulmak için ihtiyacımız olan komut “nslookup”. IP adresi olarak Google için arama yapalım. Komut satırına “nslookup www.google.com yazıyoruz ve enter. Gelen sonuçlarda bağlı olduğunuz Google sunucusunun IP adresi olması gerekiyor.

Sonuçlar için detaylı açıklama yapmak gerekirse:
En başta server-adress kısmında sizin bilgisayarınızın bilgileri yer alıyor olmalı. Komut satırında “ipconfig” yazarak bu bilgilerin doğruluğunu teyit edebilirsiniz. Sonraki kısımda “answer” yazan kısmın altında Google yani IP adresini talep ettiğiniz sitenin bilgileri yer alıyor. İsmini ve adresini eşleştirebiliyorsunuz. Bende gelen sonuçta “172.217.169.196” geldi. Peki gerçekten doğru mu diye test ediyorum hemen. Bunun için ilk önce bağlantımız gerçekten var mı kontrol ediyorum . Komut satırında “ping 172.217.169.196” yazarak bağlantıya cevap geliyor mu bakıyorum.

Bulduğum IP ile bağlantımı ping atarak kontrol ediyorum

Cevap geliyor bağlantı var. Şimdi ise herhangi bir tarayıcıyı açıp normalde alan adını yazdığımız yere bu IP adresini yazıyorum. Google’a ulaştım, işlem tamam :)

Adres çubuğuna IP adresini yazıyorum
Adres Google’a ait olduğu için yönlendirilme başarılı bir şekilde gerçekleşiyor

Özetle kullandığım komutlar:
- ipconfig
- nslookup <alan adı>
- ping <ip adres>

Herhangi bir web sitesinin URL’ini biliyorsanız “nslookup” komutunu kullanarak IP adresini bulabilirsiniz.

IP nedir merak ediyorsanız aşağıdaki yazımı okuyabilirsiniz.

--

--